Røde Kors, Ældre Sagen, Mary Fonden og Ungdommens Røde Kors går sammen i kamp mod ensomhed.
Kig godt efter. Kan du se den?
Altså ensomheden.
Den kan være svær at spotte, men lige nu føler 380.000 danskere sig ensomme.
Men jo flere der rækker ud, jo færre vil føle ensomhed.
Netop derfor har flere organisationer under Corona belyst ensomhed gennem kampagner. Senest var det Interflora, der gik til kamp mod ensomhed, hvor blomsterkæden i samarbejde med sangerinden Oh Land lavede Husk Hinanden Blomsten.
Nu er det organisationerne Røde Kors, Ældre Sagen, Mary Fonden og Ungdommens Røde Kors, der er gået sammen i kampen mod ensomhed. Sammen har de skabt kampagnen Flersomhed, der skal gøre op med tabuet omkring ensomhed. Flersomhed er udviklet i samarbejde med produktionsselskabet Bacon og det kreative fællesskab The Clan.
Kampagnefilmen er instrueret af Christina Amundsen, og den er bygget op omkring en visuel fortælling, der skildrer kontrasten mellem de ensomme og triste øjeblikke, og de glade stunder, når vi tager kontakt, får smil på læberne og ikke længere føler os alene.
Se kampagnefilmen her.
Video via Røde Kors.
Føler du dig ensom? Eller har lyst til at hjælpe?
Så hop ind på kampagnesitet.
Læs mere om Bacons arbejde:
Bacon – Hjemmeside | Instagram
Denne artikel er skrevet af:
Frederikke Højsgaard
Skribent — Frederikke arbejder til daglig som Marketingkoordinator, og har erfaring fra detail-, event- og bureaubranchen. Connect med Frederikke på LinkedIn.
Modtag Det Kreative Brief hver fredag
En e-mail hver fredag morgen pakket med det bedste kreative arbejde, som vi har set i ugens forløb.