Interviewmagasinet Dossier skifter format og grafisk udtryk

Hvornår har du sidst taget et magasin ned fra hylden? Vi er blevet så vant til, at have al information i verden ved vores fingerspidser, at vi ofte glemmer, hvor fedt det er at læse dybdegående artikler og se imponerende billeder i fysisk form.

Magasiner kan altså noget, som internettet har svært ved at efterligne. Men magasiner kræver tid. Og det er måske derfor, at vi for det meste foretrækker internettet fremfor fordybelse. Et magasin som Dossier kræver, at man har tid til at læse de dybdegående interviews, og sætte sig ind i andre folks hoveder. Og det kræver, at der først er plads i vores eget.

Dossier er et interviewmagasin om talent, og hvad hovedpersonerne brænder særligt meget for – især indenfor iværksætteri, politik, sport, kunst og kultur. Dossier har med deres seneste maj/juni udgivelse opdateret deres format og grafiske udtryk. Det nye grafiske udtryk skiller sig markant ud blandt de andre blade på hylderne. Det er gult! Men hvor intet vover, intet vinder. Og så er Dossier gået fra at minde om en avis til at ligne et rigtigt magasin med ryg og mat kachering på for- og bagside og blank/gloss kachering på indholdet. Lækkert.

Se billederne af det nye magasin nedenfor.

Besøg Dossier her.
Følg Dossier på Instagram her.

Redaktionchef: Ditlev Fejerskov
Chefredaktør: Kasper Steenbach
Art Director: Mathilde Manz
Digital grafiker: Magnus Kvolbæk
Digital produktion: Amalie Cecilia Romme
Moderedaktør: Graham Addinall
Assisterende moderedaktør: Jonas William Abbotts
Foto- og videoproduktion: Kavian Borhani

 

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén

Foto: Lasse Hultén