Kræftens Bekæmpelse i ny kampagne mod overvægt
Hvor mange ufede fælder falder du i?
Har du svært ved at sige nej tak til kage på arbejdspladsen eller bliver du fanget af mersalgs-fælden, og takker ja til en crossaint, når du køber kaffe? Lettere sammen er en indsats fra Kræftens Bekæmpelse med fokus på sammenhængen mellem overvægt og kræft. Kampagnen skal gøre danskerne opmærksomme på nogle af de mange ufede fælder, som vi alle møder i vores hverdag, og som får os til at spise og drikke mere. Kampagnen er en opfølgning til kampagnen Et ufedt budskab, som blev lanceret tilbage i efteråret 2020.
I en quiz og to nye kampagnefilm formår Kræftens Bekæmpelse på humoristisk vis at visualisere Flerstyks-fælden, Buffet-fælden og Tilbuds-fælden, som bare er nogle af de ufede fælder vi alle kan nikke genkendende til, og også falder i, selvom vi har de bedste intentioner om at gøre alt det rigtige.
Kampagnen er produceret i samarbejde med Sunrise og isaac production.
Se de to kampagnefilm herunder eller test hvor mange ufede fælder du falder i på kampagnesiden.
Video via Kræftens Bekæmpelse.
Video via Kræftens Bekæmpelse.
Sunrise – Hjemmeside | Facebook
isaac – Hjemmeside | Instagram
Denne artikel er skrevet af:
Frederikke Højsgaard
Skribent — Frederikke arbejder til daglig som Marketingkoordinator, og har erfaring fra detail-, event- og bureaubranchen. Connect med Frederikke på LinkedIn.
Modtag Det Kreative Brief hver fredag
En e-mail hver fredag morgen pakket med det bedste kreative arbejde, som vi har set i ugens forløb.