Pengeuge har fået ny retro/moderne identitet

Det plejer at være sjovere at lære, når undervisningsmaterialet ikke ligner noget fra 80’erne. Sjovt nok er det præcis dét årti, som Pengeuges nye identitet minder om – altså på den fede måde. Pengeuges nye identitet er frisk, og er et godt eksempel på at det bliver mere og mere normalt at integrere motion i nutidens designsystemer.

Se siden her pengeuge.dk

Pengeugen foregår i år fra 15/3 til 19/3 i grundskolernes ældste klasser (7.-9. klasse) landet over, og initiativet har til formål at højne børn og unges finansielle forståelse gennem undervisning i privatøkonomi. Finans Danmark står bag initiativet, og Forbrugerrådet Tænk og Finansforbundet bakker sammen med Danmarks Matematiklærerforening op om formålet.

Identiteten er udviklet af designbureauet AM Copenhagen.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AM (@amcopenhagen)

 

Screen recordings fra Pengeuge.dk