Playtype leverer smuk skrifttype til bedemandsappen Empathy
Det danske skrifttypestudie Playtype har i samarbejde med søsterbureauet e-Types skabt en visuel identitet til den amerikanske app Empathy, der hjælper deres brugere med at få styr på alt det praktiske efter tabet af et familiemedlem.
Playtype har stået for at skabe den originale skrifttype til brandet, og ideen har været at skabe en venlig og varm displayskrifttype. Empathys tagline “With you” kommer til udtryk gennem skrifttypens mange ligaturer, der skaber sammenhold ved at forbinde bogstaverne på uventede steder. Se de mange eksempler nedenfor.
Playtype er et type foundry fra Vesterbro, København, der bl.a. har lavet skrifttyper til Tuborg, MobilePay og urbrandet Skagen. Mange brands vælger at få lavet deres egne skrifttyper, dels fordi de differentierer brandet og understøtter den visuelle identitet, og dels fordi man kan spare mange penge i det lange løb, da man ungår at skulle betale for skrifttypelicenser baseret på et vist antal visninger.
Se den nye visuelle identitet og skrifttypen i aktion på empathy.com
Se mere fra Playtype på Instagram eller på playtype.com
Foto: Screenshot af empathy.com
Foto: Playtype
Foto: Playtype
Foto: Playtype
Foto: Playtype
Foto: Playtype
Foto: Playtype
Foto: Screenshot af empathy.com
Foto: Screenshot af empathy.com
Foto: Empathy
Foto: Empathy
Denne artikel er skrevet af:
Lasse Hultén
Founder & Redaktør — Lasse er selvstændig Brandingkonsulent og Freelance Grafisk Designer i Brand og Designstudiet Hultén. Connect med Lasse på LinkedIn.
Modtag Det Kreative Brief hver fredag
En e-mail hver fredag morgen pakket med det bedste kreative arbejde, som vi har set i ugens forløb.