Steff Houlberg og Magnus Millang skal bevare pølsevognen for evigt
“En ristet med det hele, tak!” En sætning vi alle kan nikke genkendende til, og en sætning du helt sikkert har brugt når du lander i Kastrup Lufthavn efter en uges ferie, på vej hjem fra festen eller dagen efter når du plejer dine tømmermænd sammen med en Cocio. Pølsevognen er blevet et dansk ikon.
Men har du også bidt mærke i, at der er blevet længere mellem pølsevognene i det danske bybillede?
Antallet af pølsevogne er faldet fra omkring 700 styk til 100 styk i dag. Det har Danish Crown Foods i samarbejde med Hjaltelin Stahl besluttet sig for at ændre på. De vil i hvert fald forsøge i en ny kampagne, der har et humoristisk take på den seriøse udfordring.
Hjaltelin Stahl har allieret sig med den danske komiker Magnus Millang, der igennem tre webisodes, skal få pølsevognen på verdenskortet. Eller mere konkret: Kampagnen skal med en ansøgning få pølsevognen på UNESCO’s repræsentative liste over verdens immaterielle kulturarv.
Måske har du allerede hørt om kampagnen?
Ifølge Bureaubiz stod Expose PR & Communications for PR-arbejdet, som startede den 18. januar 2021, hvor det officielt var pølsevognens 100 års fødselsdag. Her bragte flere medier historien, som skulle lægge op til kampagnen, der beder danskerne om hjælp.
Se de tre webisodes herunder eller hjælp Magnus med at frede den danske skinkekutter. Skriv under her.
Video via Steff Houlberg.
Hjaltelin Stahl – Hjemmeside | Facebook
Expose PR – Hjemmeside | Facebook
Denne artikel er skrevet af:
Frederikke Højsgaard
Skribent — Frederikke arbejder til daglig som Marketingkoordinator, og har erfaring fra detail-, event- og bureaubranchen. Connect med Frederikke på LinkedIn.
Modtag Det Kreative Brief hver fredag
En e-mail hver fredag morgen pakket med det bedste kreative arbejde, som vi har set i ugens forløb.